Er gaan elke week tientallen teksten over tafel. Van korte nieuwsberichten tot en met lange interview verhalen. Elk in een eigen stijl. Zowel voor onze opdrachtgevers als voor onze eigen merken. Het is daarbij natuurlijk de kunst om voor een website anders te schrijven dan voor bijvoorbeeld een magazine. Daar houden we rekening mee. Ieder verhaal heeft zijn eigen aanpak, want de verhalen worden ook door een heel verschillend publiek gelezen. In veel gevallen leveren we de verhalen trouwens af inclusief eindredactie. Een tweede paar ogen dat over de tekst is gegaan, leest vaak nét even wat anders en vist er vaak ook nog wel een aantal van die vervelende tik- of spelfoutjes uit.
Als het gaat om eindredactie, gaat het trouwens ook om herschrijven, redigeren en corrigeren. Het kan zijn dat je al een tekst hebt, maar dat de inhoud niet commercieel of zakelijk genoeg is. In dat geval kunnen wij de tekst herschrijven. Sommige teksten verdienen juist een redigeerslag. De inhoud en opbouw van de tekst zijn dan goed, maar de leesbaarheid, stijl en uniformiteit verdienen nog een kwalitatieve slag. En dan is er nog de meest bekende vorm, wanneer de inhoud gegarandeerd foutloos moet zijn. In dat geval corrigeren wij de tekst op spelling, grammatica en stijlbreuken.